تبلیغات
از ماست که بر ماست - نوبت دهی ایساکو
شنبه 31 تیر 1396

نوبت دهی ایساکو

   نوشته شده توسط: محمدرضا باغبانی    نوع مطلب :اجتماعی ،

به نام خدا، اللهم عجل لولیک الفرج، سلام

        کیلومتر شمار خودروی ساخت وطنم از چهل هزار کیلومتر رد کرد و من پرمشغله را به یاد سرویس خودرو انداخت. هرچه با خودم فکر کردم که ببینم چطوری می تونم فردا و در وقت اداری مرخصی بگیرم و در صف نمایندگی ایران خودرو برای بازدید و سرویس معطل شوم؛ دیدم نمی شود از قرارم باز می مانم. به قبض قبلی سرویس سی هزار تا نگاه کردم. دیدم تبلیغ نوبت دهی غیرحضوری از طریق سایت و تلفن را زده است با خوشحالی هرچه تمام وارد سایت ایساکو شدم. در قسمت نوبت دهی پذیرش چهار راه برای نوبت گیری ارایه شده بود. یک مقداری حس اروپایی شدن بهم دست داد که الان به راحتی در حالی که در خانه نشسته ام کارهایم را انجام میدهم. نوشته بود برای ثبت نام اینترنتی اینجا کلیک نمایید. با ذوق کلیک کردم اما پیام خطا داد. هر چه تلاش کردم فایده نداشت.

        گزینه بعدی تماس تلفنی بود. با شماره 96440 تماس گرفتم. بلافاصله مردی آن طرف گوشی پاسخ داد و من مساله کمبود وقت و نیاز به بازدید خودرو توسط نمایندگی را عنوان کردم با خوشرویی گفت با نوبت دهی غیرحضوری مشکل شما قابل حل است و شروع کرد به ثبت مشخصات که شماره شاسی و شماره پلاک و نوع خودرو و کیلومتر و ... که خودش ده دقیقه ای زمان برد. در نهایت گفت برای فردا هفت و نیم صبح خوبه؟ انگار دنیا را بهم داده بودند با خودم گفتم: از این بهتر نمیشه... از متصدی پرسیدم: راس ساعت برم ... معطل نمی شم؟  متصدی گفت: راس ساعت برید کار حله ...... تماس را قطع کردم. بلافاصله پیامکی برایم ارسال شد که در فلان تاریخ راس ساعت فلان در نمایندگی 4002001 با شماره پیگیری 53856 مراجعه نمایید... قند تو دلم آب شد که به این میگن خدمات پس از فروش....

        ساعت هفت و بیست دقیقه رسیدم نمایندگی. ده دستگاه خودرو در صف بود. گذاشتم هفت و نیم بشود و جلوی همه رفتم لب در ورودی... یکی از کارکنان نمایندگی داشت در را باز می کرد... گفتم: من نوبت تلفنی گرفتم... یک نگاه همراه با لبخندی به من زد و گفت: برو ته صف.... دوباره گفتم: من نوبت دارم شماره پیگیری دارم... با لبخند تمسخر آمیزی گفت: برو ته صف ... هر چی داشته باشی باید بری ته صف.... حسابی خجل شدم و با دنده عقب رفتم ته صف ... شدم چهاردهمین خودرو.

        ساعت هفت و چهل و شش دقیقه مسوول محترم شروع به پذیرش کرد. وقتی نوبت من شد، مجددا جریان نوبت دهی تلفنی را گفتم با حالت جدی گفت: نوبت دهی غیر حضوری برای اول صبح معنایی نداره و باید حضوری بیایید در صف و نوبت بگیرید.... خیلی بور شده بودم.. حالت توریست هایی که می خواهند از خط عابر پیاده در خیابان های اصفهان عبور کنند و راننده ها بهشون راه نمی دهند شده بودم که بیچاره ها درست رفتار می کنند اما هر ایرانی که ببیندشون بهشون می خنده ... من هم سرم را پایین انداختم و رفتم ماشین را تحویل دادم و به متصدی مربوطه گفتم: بی زحمت همه چی ماشین و بازدید کنید. ماشین دست عیال... جایی اسیرش نکنه.... ساعت شده بود هشت و ربع و من از قرارم جا موندم....بعد از ظهر رفتم ماشین را گرفتم و حدود دویست هزار تومان هم هزینه پرداخت کردم...

        فردا ظهر از نمایندگی تماس گرفتند و در خصوص نحوه کار نمایندگی نظر خواهی کردند....

        پس فردا صبح خانمم تماس گرفت که وسط خیابان با بچه ها گیر کردم و کلاچ ماشین بالا نمیاد...

        عصر پس فردا لب تعمیرگاهی دیگر داشتم چهارصدهزار تومن برای تعویض صفحه کلاج می دادم ....

 


برچسب ها: ایساکو ، ایران خودرو ، نوبدهی ، غیرحضوری ، صف ، تعمیرگاه ، هزینه ،

چهارشنبه 18 مرداد 1396 05:13 ب.ظ
علی برکت الله
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر